vineri, 6 noiembrie 2009

Cum sa iti faci o casa, bine si ieftin

Pus in situatia de a alege intre a sta cu chirie si a incerca sa imi construiesc o casa pana la Craciun, am decis sa risc si sa incerc sa fac o casa P+1+M in care sa ma mut inainte de 15 decembrie.

Challenging! si evident foarte riscant, deoarece nu aveam decat 35k euro, iar un alt element de risc este in acest caz starea vremii... aveam nevoie de cat mai multe zile fara ploaie.
Si cel mai important aveam nevoie de inca minim 45k euro.

Voi incerca sa dezvolt lucrurile cat mai simplu si mai usor de inteles:
Riscuri legate de construirea oricarei case:
- lipsa banilor (cash flow-ul este cel mai important)
am facut un calcul pe hartie, din care a rezultat faptul ca pot construi casa la rosu cu 35k euro.
am facut un alt calcul pe hartie, din care a rezultat faptul ca pot finisa casa cu 45k euro.
- starea vremii
ne rugam sa nu ploua

Extra riscuri:
- echipa de muncitori
am ales o prima echipa de muncitori in care am avut prea multa incredere in mod nejustificat
- furnizorii de materiale
am cautat prin toate mijloacele posibile sa gasesc materiale la preturi foarte bune

Must have:
- timp
5 ore pe zi la inceput
3 ore pe zi ulterior
3 ore la 2-3 zile mai tarziu
- teren
am cumparat un teren de 500mp cu gaze si curent electric pe strada
- proiect
am facut proiectul in Timisoara, desi eu sunt din Bucuresti, iar casa o fac in spatele padurii Buftea
- autorizatii
am avut muuult de alergat pentru a obtine autorizatia (si avizele si tot ce mai este necesar)
- cash flow
am folosit cei 30k initiali, plus toate veniturile mele din salariu si din firma
am scos la vanzare un apartament de 3 camere in Militari pentru a putea completa din banii luati pe apartament suma necesara pentru terminarea casei.

In posturile urmatoare voi detalia tot ceea ce consider ca este "a must to know".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.